Przebudowa drogi powiatowej 1060S na odcinku Rudniki - Wancerzów / 2020-10-28
Przebudowa drogi powiatowej 1060S na odcinku Wancerzów-Rudniki została zakończona. Zadanie było dofinansowane w ramach Funduszu Dróg Samorządowych i współfinansowane przez Powiat Częstochowski oraz gminy: Mstów i Rędziny.
To ponad 5-kilometrowy odcinek drogi powiatowej, stanowiący ważne połączenie z Gminą Rędziny, przebiegający w kierunku dróg krajowych: DK-1 czy DK-91. Inwestycja była realizowana w latach 2019-2020, Zamawiający: Powiatowy Zarząd Dróg w Częstochowie.
* 09 września 2019r. Starosta Częstochowski odebrał symboliczne czeki na dofinansowanie w ramach Funduszu Dróg Samorządowych (Lokalnych) http://www.mstow.pl/art/3624,przebudowa-drogi-powiatowej-1060s-na-odcinku-rudniki-wancerzow Jeszcze w 2019 roku została podpisana stosowna umowa o współfinansowaniu inwestycji przez Powiat Częstochowski, Gminę Mstów i Gminę Rędziny.
* w ramach przygotowania do inwestycji Gmina Mstów wymieniła wiosną 2020r. stary, wadliwy wodociąg na ul. Sadowej w Wancerzowie: http://www.mstow.pl/art/3906,wymiana-wodociagu-na-ul-sadowej-w-wancerzowie
Nazwa zadania: „Przebudowa drogi powiatowej nr 1060 S na odcinku od DK 91 w m. Rudniki do DW 786 w m. Wancerzów, Gmina Rędziny i Mstów”
Wartość zadania (po przetargu): 7.992.565,28 zł (z tego wartość zadania na terenie gminy Mstów 2.351.970,00 zł). Dofinansowanie Gminy Mstów: 529.193,25 zł
W ramach przebudowy DP 1060S wykonano odcinkowo nową konstrukcję jezdni i chodników. Dodatkowo w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu pieszego i rowerowego, m.in. na odcinku od km 8+080 do km 10+260 ciąg pieszy po stronie lewej.
Konstrukcja chodnika:
- 8 cm warstwa ścieralna z kostki betonowej koloru szarego
- 3 cm podsypka z kruszywa łamanego płukanego frakcji 25mm
- 15 cm podbudowa z kruszywa łamanego frakcji 0/31,5mm
- 10 cm podbudowa z kruszywa naturalnego
Konstrukcja drogi w km: 7+450 do km 8+600 (DP1060)
- 4 cm warstwa ścieralna z SMA AC11S
- 5 cm warstwa wiążąca z AC16W
- średnio 6 cm frezowanie istniejących warstw bitumicznych
- geokompozyt wzmacniający pod warstwy bitumiczne
Odwodnienie drogi
Odwodnienie drogi zrealizowano przy udziale (zaprojektowanych i istniejących) spadków poprzecznych i podłużnych. Wody deszczowe z korony drogi odprowadzane są:
- do istniejących rowów przydrożnych,
- do istniejącej/zaprojektowanej kanalizacji deszczowej (z wylotami do rowów),
- do systemu drenażowego.